راهنمای گام به گام نحوه بهبود و بهینه سازی فرآیندهای کسب و کار
نوشته شده توسط : آرزو

صدها فرآیندی که رگ حیاتی عملیات های تجاری را تشکیل می دهند نیاز به نظارت مستمر دارند، از این طریق آسیب­ پذیرترین فرآیندها را هم می توان از طریق یک سری اقدامات روشمند احیا کرد.

همانطور که کسب و کارها رشد می کنند و تکامل می یابند، فرآیندهای کسب و کار آنها نیز تغییر می کند. بسته به اندازه یک شرکت، ده ها، وشاید صدها، فرآیند تجاری وجود دارد که ذینفعان داخل و خارج سازمان روزانه در آن شرکت می کنند.

لازم به ذکر است که شناخت مدیریت فرایند کسب و کار و چگونگی پیاده سازی BPM و  روند تکاملی دانش BPM و سیر روند پیشرفت آن در بهبود و بهینه سازی فرایند های قدیمی به شما کمک شایانی میکند.

یک فرآیند کسب و کار شامل مجموعه ای از مراحل است که به ترتیب خاصی برای دستیابی به یک نتیجه مطلوب جریان می یابد. هر فرآیند را می توان به فعالیت هایی مانند ورود مشتری جدید، فروش و بازاریابی، درخواست های پشتیبانی مشتری، انجام سفارش، منابع انسانی و حسابداری اختصاص داد.

این فرآیندها به طور مداوم در حال تکامل هستند و بنابراین نیاز به ارزیابی، بهبود و بهینه سازی دائمی دارند. فرآیندهای قدیمی می توانند نارضایتی مشتریان و کارکنان، ناکارآمدی عملیاتی پرهزینه و از دست دادن سهم بازار را ایجاد کنند.

نرم افزار های مدیریت فرایند کسب و کار نرم افزار BPMS نیز امروزه ابزار های قدرتمندی جهت بهینه سازی مداوم فرآیند ها در اختیار سازمان ها قرار میدهند .





:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: